Träningsläger i Portugal☀️?‍♀️

Det har varit en rolig och bra träningsvecka i Portugal (Monte Gordo) och det är speciellt roligt att få träna utomhus i värmen. Jag åker på träningsläger varje år med min klubb Falkenbergs IK, men i år var det inte bara Falkenbergare som åkte med på resan. Även 10st från Rigor och 2 st från Halmstad följde med. Vi åkte från Oslos flygplats den 31 mars och kom hem den 7 mars. Vi bodde på ett hotell som låg mindre en 3 km från arenan. Arenan var bra, det fanns nästan allt material som man behöver  t.ex häckar, medicinbollar, startblock mm. Det var även ordning och reda där. T,ex så fick man inte ta redskap hur som helst utan det satt alltid en person vi redskapsförrådet, som skrev upp var man har tagit med sig för material, så att man lämnar tillbaka det senare.

En smidig grej som vi gjorde var att vi hyrde cyklar som vi cyklade med varje dag från och till arenan. Det var verkligen jätte bra och det var skönt att arena låg soppas nära  hotellet så man slipper att ta buss eller bil det. Självklart så kunde man gå eller springa dit också.  Vårt hotell låg även nära havet, det tyckte jag var bra för vissa gånger på morgonen innan frukost gick vi upp och joggade en runda på stranden. Det var faktiskt riktigt skönt. På vilo dagen cyklade vi till Spanien, det var jätte nära. Det tog bara 10 min med cykel och sedan 15  min med båt. Där tog vi en glass och sedan drog vi tillbaka. Vi har haft en bra sammanhållning i truppen. Varje kväll har vi haft aktiviteter som t.ex stafetter, skattjakt, musik quiz med mera och det har verkligen varit jätte kul.

Jag är fortfarande i grundträningsperioden så under veckan har det blivit mycket löpningen, men även lite teknik träning. Såhär har mitt tränings schema ungefär sett ut.